اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان:

اصلاح ساختار جامعه زمینه‌ساز جلوگیری از رشد سکونتگاه‌های غیررسمی است

عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان گفت: رشد سکونتگاه‌های غیررسمی عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که جلوگیری از رشد این سکونتگاه‌ها در گرو اصلاحات ساختاری در جامعه است.

 اصلاح ساختار جامعه زمینه‌ساز جلوگیری از رشد سکونتگاه‌های غیررسمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کیومرث ایراندوست دوشنبه‌شب در نشست نقد و بررسی کتاب فاولا با عنوان چهار دهه زندگی بیمناک در سکونتگاه‌های غیررسمی ریودو ژانیرو که در محل سالن همایش دانشکده هنرو معماری دانشگاه کردستان  برگزار شد، اظهار کرد: نویسنده در این کتاب  مباحث پژوهشی و جدیدی را مورد بررسی قرار داده است‌.

وی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب فاولا موجب تغیر دیدگاه نسبت به سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرها خصوصا در شهر سنندج که دارای سکونتگاه‌های غیررسمی است می‌شود، گفت: با حاشیه‌نشینی پدیده خشونت شکل گرفته به گونه‌ای که روزانه صدها نفر در همین سکونتگاه‌ها بر اثر تجارت مواد مخدر طعمه مرگ می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکثرا ساختارها زاینده نابرابری‌ها است، ادامه داد: از دیدگاه لیبرال‌ها ساکنین مناطق حاشیه‌نشین موجب وضعیت موجود هستند و از دیدگاه ساختارگرایانه، جامعه سرمایه‌داری زاینده نابرابری‌ها است.

وی اضافه کرد: از این رو برای جلوگیری از رشد سکونتگاه‌ها نیازمند اصلاحات ساختاری در جامعه هستیم.

وی پیام کتاب فاولا را دگرگونی‌ها در سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: مکانیزم‌های فقر میان نسلی در این کتاب نشان داده که حتی رنگ پوست روی کاریابی و خرید آنها تاثیرگذار است.

ایراندوست  تصریح کرد: سکونتگاه‌هایی فقیرنشین و روستایی در حال تبدیل به مناطقی هستند که طبقه متوسط شهری در آن اسکان می‌یابند و قشری که هزینه در متن بودن را ندارند در حاشیه شهر ساکن می‌شوند.

گفتنی است ؛ کیومرث ایراندوست عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با همکاری گلایول مکرونین از دانشجویان دانشگاه کردستان کتاب فاولا «چهار دهه زندگی بیمناک در سکونتگاه‌های غیررسمی ریودو ژانیرو» نوشته خانم جانسن پرلومن نویسنده برزیلی را بعد از سه سال تلاش، ترجمه کرده‌اند.

انتهای پیام/2330/77

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول